-
Fase 1 15
I denne fasen skal du "lære å krabbe før du lærer å gå". Det betyr at du får grundig kjennskap til alfabetet, uttalen, språkets grunnoppbygging og massevis av gloser og verb, som du vil få behov for videre i kurset. Disse blir presentert for deg både skriftlig og muntlig, gjennom lydfiler. Å presentere seg på et nytt språk er blant det første og viktigste vi bør lære, så du får en gjennomgang av dette også. Du vil møte på noen øvelser og din første innleveringsoppgave.
-
Leksjon1.1
-
Leksjon1.2
-
Leksjon1.3
-
Leksjon1.4
-
Leksjon1.5
-
Leksjon1.6
-
Leksjon1.7
-
Leksjon1.8
-
Leksjon1.9
-
Leksjon1.10
-
Leksjon1.11
-
Leksjon1.12
-
Leksjon1.13
-
Leksjon1.14
-
Leksjon1.15
-
-
Fase 2 15
I Fase 2 dykker vi litt dypere inn i språket og kaster oss ut i grunnopplæringen av alle ordklassene i spansk språk. Du vil også få en del informasjon om spansk i verden, nasjonalt og lokalt. Du vil møte på mange av de samme verbene som tidligere, men vil også bli presentert for en hel del andre verb, og det er nettopp verbene som er den viktigste ordklassen å bli kjent med.
-
Leksjon2.1
-
Leksjon2.2
-
Leksjon2.3
-
Leksjon2.4
-
Leksjon2.5
-
Leksjon2.6
-
Leksjon2.7
-
Leksjon2.8
-
Leksjon2.9
-
Leksjon2.10
-
Leksjon2.11
-
Leksjon2.12
-
Leksjon2.13
-
Leksjon2.14
-
Leksjon2.15
-
-
Fase 3 15
I Fase 3 starter vi med en kort oppsummering og repetisjon av fasene 1 og 2, før vi gir oss i kast med "å være"-verbene. Du vil også få en gjennomgang av flere ordklasser, og lære mer om å bygge setninger.
-
Leksjon3.1
-
Leksjon3.2
-
Leksjon3.3
-
Leksjon3.4
-
Leksjon3.5
-
Leksjon3.6
-
Leksjon3.7
-
Leksjon3.8
-
Leksjon3.9
-
Leksjon3.10
-
Leksjon3.11
-
Leksjon3.12
-
Leksjon3.13
-
Leksjon3.14
-
Leksjon3.15
-
-
Fase 4 15
Fase 4 handler om ulike pronomener, om tiden, om framtiden og om å uttrykke hva vi liker
-
Leksjon4.1
-
Leksjon4.2
-
Leksjon4.3
-
Leksjon4.4
-
Leksjon4.5
-
Leksjon4.6
-
Leksjon4.7
-
Leksjon4.8
-
Leksjon4.9
-
Leksjon4.10
-
Leksjon4.11
-
Leksjon4.12
-
Leksjon4.13
-
Leksjon4.14
-
Leksjon4.15
-
-
Fase 5 15
Fase 5 er fortsatt under bearbeidelse, men informasjonen ligger der. Vi skal utvikle setningene ved å stille alle mulige og umulige spørsmål til setninger, vi skal være litt negative og benekte setninger, vi skal snakke litt i fortid, bruke verb som er rettet mot oss selv, og vi skal se nærmere på familien.
-
Leksjon5.1
-
Leksjon5.2
-
Leksjon5.3
-
Leksjon5.4
-
Leksjon5.5
-
Leksjon5.6
-
Leksjon5.7
-
Leksjon5.8
-
Leksjon5.9
-
Leksjon5.10
-
Leksjon5.11
-
Leksjon5.12
-
Leksjon5.13
-
Leksjon5.14
-
Leksjon5.15
-
-
Fase 6 15
Nå fortsetter vi å grave i fortiden, vi skal binde setninger sammen slik at de ikke blir så korte, men heller lange og beskrivende. Vi skal ta et dypdykk i substantivene, se nærmere på enkelte preposisjoner og forsikre oss om at vi kan bruke de ulike determinativene.
-
Leksjon6.1
-
Leksjon6.2
-
Leksjon6.3
-
Leksjon6.4
-
Leksjon6.5
-
Leksjon6.6
-
Leksjon6.7
-
Leksjon6.8
-
Leksjon6.9
-
Leksjon6.10
-
Leksjon6.11
-
Leksjon6.12
-
Leksjon6.13
-
Leksjon6.14
-
Leksjon6.15
-
-
Fase 7 15
-
Leksjon7.1
-
Leksjon7.2
-
Leksjon7.3
-
Leksjon7.4
-
Leksjon7.5
-
Leksjon7.6
-
Leksjon7.7
-
Leksjon7.8
-
Leksjon7.9
-
Leksjon7.10
-
Leksjon7.11
-
Leksjon7.12
-
Leksjon7.13
-
Leksjon7.14
-
Leksjon7.15
-
-
Fase 8 15
-
Leksjon8.1
-
Leksjon8.2
-
Leksjon8.3
-
Leksjon8.4
-
Leksjon8.5
-
Leksjon8.6
-
Leksjon8.7
-
Leksjon8.8
-
Leksjon8.9
-
Leksjon8.10
-
Leksjon8.11
-
Leksjon8.12
-
Leksjon8.13
-
Leksjon8.14
-
Leksjon8.15
-
-
Fase 9 15
-
Leksjon9.1
-
Leksjon9.2
-
Leksjon9.3
-
Leksjon9.4
-
Leksjon9.5
-
Leksjon9.6
-
Leksjon9.7
-
Leksjon9.8
-
Leksjon9.9
-
Leksjon9.10
-
Leksjon9.11
-
Leksjon9.12
-
Leksjon9.13
-
Leksjon9.14
-
Leksjon9.15
-
-
Fase 10 15
-
Leksjon10.1
-
Leksjon10.2
-
Leksjon10.3
-
Leksjon10.4
-
Leksjon10.5
-
Leksjon10.6
-
Leksjon10.7
-
Leksjon10.8
-
Leksjon10.9
-
Leksjon10.10
-
Leksjon10.11
-
Leksjon10.12
-
Leksjon10.13
-
Leksjon10.14
-
Leksjon10.15
-
-
Fase 11 7
-
Leksjon11.1
-
Leksjon11.2
-
Leksjon11.3
-
Leksjon11.4
-
Leksjon11.5
-
Leksjon11.6
-
Leksjon11.7
-
-
Fase 12 1
-
Leksjon12.1
-
-
Fase 13 1
-
Leksjon13.1
-
-
Fase 14 1
-
Leksjon14.1
-
-
Fase 15 1
-
Leksjon15.1
-
-
Fase 16 1
-
Leksjon16.1
-
-
Fase 17 1
-
Leksjon17.1
-
-
Fase 18 1
-
Leksjon18.1
-
-
Fase 19 1
-
Leksjon19.1
-
-
Fase 20 0
No items in this section -
Anexos 15
-
Leksjon21.1
-
Leksjon21.2
-
Leksjon21.3
-
Leksjon21.4
-
Leksjon21.5
-
Leksjon21.6
-
Leksjon21.7
-
Leksjon21.8
-
Leksjon21.9
-
Leksjon21.10
-
Leksjon21.11
-
Leksjon21.12
-
Leksjon21.13
-
Leksjon21.14
-
Leksjon21.15
-
-
Studiering 1
-
Leksjon22.1
-
-
Caminos 2 1
-
Leksjon23.1
-
-
Caminos 1 0
No items in this section
2 Kommentarer
El limpiacristales = vindusvasker.
El espantapájaros = et fugleskremsel.
El lavavajillas = ?
El saltamontes = fjellgeit? Fallskjermhopper? Fjellhopper?
El guardacostas = kystvakt.
El quitamanchas = en flekkfjerner.
El trabalenguas = en oversetter.
El paraguas = paraply
El lavavajillas lava las vajillas. Las vajillas están en la cocina. Son los platos, los vasos etc.
El saltamontes es un insecto que hace sonido rozando las piernas. Este insecto está mencionado en la Biblia como una de las siete plagas. Comen las hojas, el trigo y otras plantas que cosechamos.
El trabalenguas no es una cosa concreta, sino un ejercicio que se hace repitiendo palabras difíciles de pronunciar, como, por ejemplo: “En la calva de un calvito, clavó un clavito Pablito”; “Tres tristes tigres tragaban trigo en un trigal en tres tristes trastos” y “El viejo cangrejo se quedó perplejo al ver su viejo reflejo en aquel espejo.”
El limpiacristales también refiere al producto líquido que se usa para limpiar cristales.